Convergence in Science and Art is a conference that targets specialists and the general public about Science and Art. Conference have the slogan of 'The esthetics of the sway ground'.
The identity of the conference was symbolized using Newton's apple and a float. The four themes using Visualized the symbol᾿s formative and three-dimensionality. It shows art and science through the exterior and interior of the symbol. The repetitive exterior visualizes the evolving science using art. Pixels, structures, and symbols that transform into painting visualize the art that develops through science.
Description(Native)
CSAC는 '일렁이는 근거의 미학'이라는 슬로건을 통해 과학과 예술에 대하여 전문가와 대중을 대상으로 진행하는 과학예술컨퍼런스이다. 대중은 예술과 과학을 깊이 이해하기 어려워하고, 두 분야가 만날 수 없는 양극단의 학문이라고 인식하고 있다. 그러나 과학은 예술의 이론이 되며, 그것을 표현하는 하나의 방법이 될 수 있다. 또한 예술은 과학 이론의 시각적 확장을 끌어내 그 경계의 지평을 넓혔다.
이러한 특징을 이용하여 과학과 예술을 '논리'와 '시각적 통로'라고 정의했다. 과학의 논리를 의미하는 '뉴턴의 사과'와 시각적 소통의 통로인 예술을 의미하는 '찌'를 결합하여 심볼을 형상화했다. 심볼의 조형과 입체성을 이용하여 네 가지 주제를 나타낸다. 심볼의 외적인 부분을 예술, 심볼의 내부 단면을 과학으로 정의하고 해체, 조합, 변형하여 시각화하였다. 각 심볼의 특징을 도식화 시키며 내부 서식류의 그래픽으로 활용한다. 모든 주제를 아우르는 포스터는 과학의 선과 컨퍼런스의 심볼을 이용하여 디자인하였다.